torsdag 20 november 2014

Min praktikplats

Godmorgon!
Idag tänkte jag berätta lite om hur det går till när vi som går HT14 är ute på praktik.
Som Hotell- och Turismelev på Ölands Gymnasium får man börja tidigt med praktik. Tror att första praktikdagen var redan tredje veckan in på terminen, vilket såklart var spännande.

Jag är ute på praktik på Hotell Brofästet i Kalmar, medan David är på Ekerum på västra Öland. Hotell Brofästet är ett hotell med inriktning på konferens och har många konferensgäster och lunchmöten. De första gångerna jag varit där jobbade jag i våningsservice för att lära känna hotellet, veta hur det ser ut och vad det finns för rutiner.

Jag har också jobbat i frukosten. Då började jag halv 7, och hjälpte till med frukosten och var i bistron senare på dagen.

Jag tycker att det är superkul att få vara ute på praktik så här tidigt i min utbildning och ser fram emot fortsättningen.

Ha en fortsatt trevlig dag

Foto: Maria Olsén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar