torsdag 20 november 2014

Ekerum

Jag har har min praktik på Ekerum, som jag pratade om i mitt tidigare inlägg. Jag har praktik en gång i veckan och nu ska jag jobba på lördag och ha "öppet hus" så kom gärna förbi om ni har möjligheten så kan jag visa er runt och prata mera om utbildningen på Ölands Gymnasium.

Tidigare jobbade jag på Stand Hotel som ligger i Borgholm (Öland) men de hade för lite att göra och tyckte inte att det fanns tillräckligt att göra, med tanke på att Öland är väldigt säsongsberoende, under sommaren så jobbar ca 90 personer på Ekerum och på vintern jobbar 15 så det är rätt stor skillnad. Det var roligt att se skillnaden på hur olika hotel jobbar, det märker man verkligen. På Ekerum så jobbar man mycket mera med rotation än vad jag gjorde tidigare. Med rotation menar jag att man jobbar inom mera saker än att bara sitta i receptionen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar