tisdag 18 november 2014

Ännu en presentation - Linnéa Eriksson

Hejsan! Jag ska försöka presentera mig kort precis som mina kära kamrater gjort, så ni läsare får en liten inblick i vem jag är. Jag heter då Linnéa Eriksson och är ett majbarn på 16 år. Under hela mitt liv har jag bott på Sveriges näst största ö, nämligen Öland.
I min familj har vi aldrig ätit så mycket kött, delvis för att det är dyrt men även för att värna om miljön. Jag är också uppväxt med att hela tiden vara nyfiken - och det har jag även blivit. När jag började läsa böcker så läste jag även mycket kokböcker och läste om hur köttindustrin påverkar oss människor fysiskt, men även hur djuren tar skada av det. På grund av detta bestämde jag mig vid 12 års ålder att bli vegetarian. Detta varade i ca. 1 år då jag sedan började äta kött igen av gammal vana. Men då hela min familj la om sin kost med ekologiska produkter och kosher blev jag genast med i spelet igen. Nu äter jag fisk under skoltid men planerar att när jag är klar med min utbildning lägga om kosten till helt vegansk och då som en livsstil.
Jag valde restaurangyrket delvis på grund av att jag vet att folk måste inse att livet utan kött är ett liv med möjligheter och inte motgångar. Så nu går jag på Ölands Gymnasium i årskurs 1 med världens bästa klass och bra mentorer.
Jag hoppas att ni kommer följa vår blogg med stor entusiasm! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar