torsdag 26 mars 2015

UF-mässa 2015

UF mässa 2015 utvärdering Nomineringar

 Årets tjänst Ida & Elina UF- Två tjejer med stor glädje till musik och människor, även om dom spelade eller stod och pratade om sitt UF så var dom lika spralliga och glada.Dom var drivande och engagerade med att sprida sin glädje och musik genom att spela på så många olika evenemang och ställen som möjligt.
Foto: Ida & Elina

 Hållbart företagande Delight UF - De var två tjejer i montern, och de var väldigt trevliga och ville att vi skulle komma och prata med dem. Deras produkt var egentillverkade ljus, gjorda på sojavax som är bättre för både dig och miljön och har lång brinntid. Dessutom fanns det flera olika dofter att välja mellan. En bra produkt med lång hållbarhet och miljövänligt tänk som skulle kunna säljas i dagens butiker för ett ännu högre pris. Även bra första intryck och anpassad monter.
Foto: Linnéa Eriksson




 Årets säljare Microskönhet UF- Dem var utåtriktade och ville prata med oss mässbesökare direkt utan att vi själva behövde ta initaivet. Dom hade en bra produkt dessutom, microfibrer blandad annat. De kunde sin produkt och kunde även ge utvecklade svar på hur den fungerade och kan användas. De fokuserade på att berätta noggrant om varje produkt och lanserade den på ett bra sätt genom att omgående gå tillbaka till hur det fungerar vilket man annars inte skulle tänka på på samma.

Foto: MicroSkönhetUF@facebook

 Årets hantverk Somnium UF - De var tre tjejer som hade gjort egna drömfångare. De var väldigt fina, och vi valde att sätta dom som årets hantverk för att de hade gjort drömfångarna själva. Alla designer varo olika och vissa var unika. Deras logga matchade bra med idén då det var en fjäder som associerar till drömfångaren.
Foto: Linnéa Eriksson

 Årets vara Automatic Cord Winder UF - De var några tjejer som hade hittat på en grej som man kan vira hörlurarna eller laddsladden runt, så att det inte bara blir trassel. Vilken grej! Bra presentation med bra kroppsspråk och säljteknik och dessutom en annorlunda produkt som framhäver ett problem som många har i vardagen.

 Årets monter Lash out UF - De hade målat två stora ögon, de hade ljusslingor och målat montern själva. Dom sålde lösögonfransar som de köpte in och sålde dyrare än det pris de köpt dem för. Så själva tjänade dem på det, men även så att kunden tjänade på att köpa förlängningarna istället för att gå till en fransförlängare.
Foto: Linnéa Eriksson

 Intervjuer ang. tankar om budget
 Ida och Elina planerade sin budget utifrån hur många spelningar de kunde få på en sommar. De räknade med tre i veckan ungefär. Första sommaren gick inte ihop eftersom de räknade med fler spelningar än de fick. Men nu i sommar skulle de ha lite plan-B ställen som de kunde spela på och istället spela på så många som möjligt och ifall någon spelning inte skulle bli av så har dom ändå en. De jobbar med live-musik för att det är något av deras största intresse och tyckte att UF gav dom en möjlighet att utnyttja detta till allas fördel.

 :Dajna som sålde sina tjänster genom att skapa en app där restaurangerna får betala dom för att vi en plats i appen. De hade inte direkt några utgifter förutom års-kostnaden för att få ha appen. Appen är gratis och på så sätt får de inga inkomster från konsumenterna mer än att vara en mellanhand för restaurang och konsument. :Dajna funkar även som en dagens-lunch-app då de vill framhäva vilken dagens lunch som passar gästen bäst i smak och pris och därefter utgå ifrån det.


/Alice, Linnéa, Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar