tisdag 3 februari 2015

Recension av en kokbok

Julkalas

Hannu Sarenström
Företag- Prisma
Innehåller 318s om jul teman och ingredienser
Kom ut 2006

Julkalas är en bok för de som vill göra något lite extra till jul kanske hitta på någon nytt julgodis eller någon annan maträtt till någon högtid. Boken kan många läsa men det är nog mer till dem som vill göra något stort till vissa högtider exempel långbord.

Man höra mycket om Hannus två vänner Barbro och Kåre som också lagar mat som ger tips och idéer om olika recept.
Han bjuder också på olika matminnen och olika smaker till olika högtider. Det finns alltid en bild per sida och inte bara text i boken.
Han berättar lite om maträtten, efterätten m,m och hur han gör för att få en så smakrik maträtt som möjligt.

Jag tycker att boken Julkalas är en bra bok, den ger mig mycket tips om nya recept till ett julbord och vad man kan göra för goda efterätter. Texten var inte så jättesvår att förstå,man förstår vad han pratade om. Recepten han har skrivit i boken är lätta och förståliga. Det kommer ibland något svårt ord som man inte har hört om för. Något recept som jag var intresserad av att prova på någon gång till jul var Christinas tunnskurna pepparkakor.

Jag ger boken fyra jultomtar av fem på grund av att, det var svåra ord i den. Den var ändå väldigt lätt att förstå. Jag gillar julen och gillar att den ger en massa nya tips till det.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar