måndag 1 december 2014

Presentation av Karl Nilsson

Hej!

Mitt namn är Karl Nilsson och går på den lilla skolan som kallas Ölands gymnasiet, Jag går på inriktningen restaurang & livsmedel. Jag har bort i Algutsrum som ligger på Öland i 16 år, hela mitt liv alltså och har ungefär 20 minuter upp till skolan. Jag gillar att lyssna på reggae och är intresserad av matlagning och datorer.

Varför jag valde restaurang & livsmedel är för att jag alltid har gillat att laga mat och vill bli bättre på det, som till exempel lära sig nya smaker och kombinationer. Det som är spännande med matlagning är alla smak kombinationer det finns, Alla örter och kryddor plus att det inte bara är smaken som är viktigt utan även konsistensen och utseendet. Det jag hoppas på i framtiden är att jag ska öppna en egen krog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar