onsdag 22 juli 2015

Blogg torka!

Hej alla söta bananer där ute!

Nu tycker jag att vi tar och gör ett litet blogginlägg om livet i allmänhet för en student!

I skrivande stund har jag precis kommit hem från mitt sommarjobb, ett jobb som servitris på en restaurang där det blir mycket spring pga ett problem som kallas personalbrist i en finare term. 
Jag jobbar med ett riktigt härligt gäng som jag får gratis pizza av varje gång jag åker hem! Vilket är det bästa som finns enligt min mening! 

Om jag själv hade fått välja hade jag valt att ha ett sommalov som dem man brukade ha när man var liten, men vill man sitta 35 gånger i veckan och a en onödig kopp kaffe med en onödigare bulle efter skolan måste man ju jobba för bullarna! Och fast än man jobbar ihop några slantar kommer man ändå sitta i korridoren och klaga på att man inte har några pengar och att man är tvungen att leva på billys hela tiden... Detta med pengar och student går verkligren inte ihop. Alla dessa rabatter man har på olika ställen hjälper ungefär med 5 kronor per gång, så student rabatt är inget jag ska uppmuntra.. 

Nej nu ska jag sova för imorgon väntar ett pass på säkert 12 timmar.. Godnatt loves!



Puss på er mina gullegryn! :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar